Purmon seurakuntakoti

Purmontie 315, 68930 Purmo

0403100466 suntio

06 727 2074

Seurakuntakoti sijaitsee kirkon vieressä Sisbackan keskellä. Seurakuntakotia käytetään enimmäkseen  seurakunnan lapsityön, aikuistyön, kuorojen ja seurakunnan kokousten toiminnassa.Se on enimmäksen Purmon seurakunnan käytössä seurakunnan lapsi- ja aikuistyössä sekä kuoro- ja kokoustoiminnassa. Seurakuntakodissa pidetään myös kasteita, muistotilaisuuksia, häitä ja konsertteja.

Seurakuntakodin on suunnitellut arkkitehti Roger Wingren ja se on rakennettu 1976. Se korjattiin sisäisesti 2012 jonka jäljiltä se edelleen on erinomaisessa kunnossa.

Seurakuntakodin sisäänkäynti löytyy rakennuksen etupuolelta. Lyhyen kävelymatkan päässä on viereinen hautausmaa ja kirkko.

Seurakuntakodista löytyy valmistuskeittiö, josta on mahdollisuus tilata ruoka- ja kahvitarjoilut. Tarjoilusalissa on pieni pentrykeittiö jota voidaan käyttää pienemmissä tarjoiluissa.

Seurakuntasali on kalustettu sekä pöydillä että tuoleilla ja salin vasen puoli on kalustettu päiväkerhotoimintaa varten. Seurakuntakodin pihalta löytyy lapsitoiminnan aidoitettu leikkipuisto.

Soittimet
Piano.

Laitteisto
Seurakuntakodista Iöytyy äänilaitteisto, induktiosilmukka ja videotykki. Hoitopöytä löytyy invavessasta.

Tila
Seurakuntakotiin mahtuu 120-160 henkilöä kalustamisesta riippuen.

Inva
Invapaikoitus löytyy pääsisäänkäynnin betonirapun vierestä. Pääovelta löytyy ramppi joka helpottaa pyörätuolilla pääsyä ja pääoven moottoroitu avaaja toimii painonapilla. Seurakuntakodista löytyy invavessa.

Paikoitus
Paikoitus löytyy seurakuntakodin vierestä ja pohjoispuoleisen kirkonmuurin ulkopuolelta. Tarvittaessa voidaan käyttää myös muita kirkon viereisiä paikoituksia.

Vessa
Seurakuntakodista löytyy naisille ja miehille erilliset vessat sekä invavessa, josta löytyy hoitopöytä, joita on mahdollisuus käyttää seurakuntakodin ollessa avoinna. Seurakuntakodin pohjoiskulmasta löytyy myös omalla sisäänkäynnillä oleva vessa joka on auki päivittäin klo 8-22.

Pääsy
Kun seurakunta yksin järjestää tilaisuuden, ei pääsymaksua peritä. Ajatuksena on, että kaikilla olisi mahdollisuus osallistua. Vapaaehtoinen kolehti voidaan kerätä.

Mikäli joku muu kuin seurakunta on pääjärjestäjä ja seurakunta kanssajärjestäjä voidaan ohjelmalehteä myydä sisäänkäynneillä. Ohjelmalehden osto ei ole pakollista eikä myynti saa antaa sellaista vaikutelmaa. Vaihtoehtoisesti kerätään vapaaehtoinen pääsymaksu.

Jos tilaisuutta varten vuokrataan koko seurakuntakoti on mahdollista periä pääsymaksu. Silloin seurakunta ei ole kanssajärjestäjä.

Seurakuntakodin vuokraaminen
Kirkon jäseniltä ei peritä vuokraa kasteista tai siunauksista mutta mahdollisesta tarjoilusta kyllä. Kasteiden yhteydessä on myös mahdollista järjestää tarjoilut itse tarjoilutilasta löytyvän pentrykeittiön avulla, siitä maksetaan nk. pentrymaksu. Seurakuntakotia on mahdollista vuokrata häitä, syntymäpäiväjuhlia, konsertteja tai muita tilaisuuksia varten, jotka eivät ole ristiriidassa kirkon uskon kanssa.Vuokrahinnoista päätettään yhteisesti seurakuntayhtymässä. Vuokrahintoja voi katsoa lähemmin tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Sydäniskuri Sydäniskuri
Esteetön kulku Esteetön kulku