Purmon kirkko

0403100466 Suntio

06 7272074

360

Kirkko sijaitsee keskellä Purmon kirkonkylää, Sisbackaa. Kirkko on pääasiassa Purmon seurakunnan käytössä, lähinnä jumalanpalveluksia, kirkollisia toimituksia ja konsertteja varten.

Kirkossa on kävijöille kolme sisäänkäyntiä. Lyhyen kävelymatkan päästä löytyy sekä viereinen hautausmaa että seurakuntakotikin.

Soittimet
Urut ja piano.

Laitteisto
Kirkosta löytyy äänilaitteisto, induktiosilmukka ja videotykki. Osalla penkeistä on istuintyynyt ja kirkon takaosasta, urkuparven alta, löytyy lapsille pieni leikkipaikka.

Tila
Kirkkosali on hyväksytty 340 henkilölle ja urkuparvi 20 henkilölle, yhteensä 360 henkilölle.

Inva
Invapaikoitus sijaitsee kellotapulin vieressä, Purmontien puoleista kirkonmuuria pitkin. Kirkon eteläisen puolen (sankarihautojen vierestä) sisäänkäynnistä löytyy invaramppi. Kirkosta löytyy ramppi alttarille ja kahdesta penkkirivistä löytyy jalkatuki. Itse kirkosta ei löydy invavessaa, mutta kirkon etelämuurin ulkopuolelta, kiinteistöhoidon palvelutalon kellaritasosta, löytyy omalla sisäänkäynnillä varustettu invavessa, joka on avoinna päivittäin klo 8-22.

Paikoitus
Paikoitusmahdollisuus löytyy kirkonmuurien ulkopuolelta kirkon pohjois-, itä- ja eteläpuolelta sekä kirkkokodin vierestä.

Vessa
Kirkon sakastista löytyy vessa jota voi käyttää kun kirkossa on toimintaa. Viereisen palvelutalon kellaritasosta, löytyy omalla sisäänkäynnillä varustettu invavessa, joka on avoinna päivittäin klo 8-22. Myös seurakuntakodin pohjoiskulmasta löytyy vessa omalla sisäänkäynnillä joka on avoinna päivttäin klo 8-22.

Pääsy
Jos seurakunta yksin järjestää tilaisuuden, ei pääsymaksua peritä. Ajatuksena on, että kaikilla olisi mahdollisuus osallistua. Vapaaehtoinen kolehti voidaan kerätä.

Jos muu kuin seurakunta on pääjärjestäjä ja seurakunta on kanssajärjestäjänä, voidaan ohjelmalehteä myydä sisäänkäynneillä. Ohjelmalehden osto ei ole pakollista eikä myynti saa antaa sellaista vaikutelmaa. Vaihtoehtoisesti kerätään vapaaehtoinen pääsymaksu.

Jos joku on vuokrannut koko kirkon tilaisuutta varten on mahdollista periä pääsymaksu. Silloin seurakunta ei ole kanssajärjestäjä.

Kirkon vuokraaminen
Kirkon jäseniltä ei peritä vuokraa vihkimisistä, kasteista tai siunauksista. Kirkko on mahdollista vuokrata ellei tapahtuma ole ristiriidassa kristillisen uskon kanssa, sekä huomioiden, että tilaa käytetään jumalanpalvelukseen ja rukoukseen. Käytännöllisistä syistä kirkkoa ei vuokrata mikäli se vaatisi suuria tilapäisiä rakennuksia kuten katsomoa, kuororappuja y.m. Seurakuntaneuvosto ja kirkkoherra päättävät milloin kirkkoa on mahdollista vuokrata. Vuokramaksuista päätetään seurakuntayhtymässä yhteisesti. Vuokrahintoja voi katsoa lähemmin tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkko on 1772 rakennettu ristikirkko joka on viime sisäisen kunnostuksen jäljiltä (1999) edelleen hyvässä kunnossa. Lisää kirkon historiasta voit  lukea täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Induktiosilmukka Induktiosilmukka